Alkohol sprawia, że dla mężczyzn uśmiechy stają się bardziej zaraźliwe
30 września 2014, 13:35Spożycie alkoholu sprawia, że mężczyźni bardziej reagują na uśmiechy innych osób ze swojej grupy społecznej.
Nawet 5 dolarów robi różnicę
26 sierpnia 2014, 10:44Agencja reklamowa Ogilvy & Mather New Zealand stworzyła dla organizacji Forest & Bird serię ciekawych reklam z prawdziwymi banknotami przedstawiającymi różne ptaki. Kampania "Nawet 5 dol. robi różnicę" rozpoczęła się, jak sama nazwa wskazuje, od banknotu 5-dolarowego, później koncepcję poszerzono o 10- i 50-dolarówki.
Relacja prasowa dotarła do stratosfery
24 lipca 2014, 13:06Brytyjska agencja PR-owa wybrała nietypową formę poinformowania o przeprowadzce i zmianie nazwy z Twelve Thirty Eight na Houston PR. Laminowany wydruk relacji prasowej przyczepiono do balonu stratosferycznego, który poleciał na wysokość ponad 43 km.
Impresjonizm do poprawki
10 czerwca 2014, 14:38Postrzeganie świata z perspektywy impresjonistów może być przyjemne, gdy człowiek ma wybór: sięga po album ze sztuką albo idzie do muzeum. Problem pojawia się, gdy plamy koloru pokrywają pole widzenia cały czas. Bazując na tym toku myślenia i ciągnąc watek nurtów w malarstwie, paryska filia agencji Y&R zaprojektowała dla firmy optycznej KelOptic kampanię reklamową pt. "Zmienić impresjonizm w hiperrealizm".
Chińczycy spłaszczają góry, by mieć gdzie budować
6 czerwca 2014, 06:22Chińska kampania, w ramach której zrównuje się z ziemią góry, by stworzyć miejsce pod rozbudowę miast, może wywołać szereg problemów środowiskowych. Naukowcy z Chang'an University przestrzegają, że spłaszczono już dziesiątki szczytów, co doprowadza do zanieczyszczenia powietrza i wody, erozji gleby oraz powodzi.
Najdłuższa lądowa migracja
27 maja 2014, 12:16Naukowcy udokumentowali najdłuższą znaną lądową migrację zwierząt w Afryce. W jej ramach tysiące zebr przemierzają w sumie 500 kilometrów.
Zagrożone dziedzictwo narodowe
22 maja 2014, 05:59Niedochodowa organizacja społeczna Union of Concerned Scientist opublikowała raport „National Landmarks at Risk”. Wymienia w nim ponad 20 ważnych historycznych miejsc w USA, które są zagrożone zmianami klimatycznymi. Są wśród nich Statua Wolności, Harriet Tubman National Monument w Maryland czy Kennedy Space Center na Florydzie.
Plakaty ładujące telefony zachęcają do oddawania krwi
15 maja 2014, 12:21Agencja reklamowa Publicis Sao Paulo i Fundação Pró-Sangue stworzyły plakaty z kablem do ładowania komórek, które zachęcają do oddawania krwi.
Roztapiające się minidzieła sztuki
22 kwietnia 2014, 11:37Jak twórczo zareklamować gorzelnię? Zamiast wprost zachwalać trunek, w tym przypadku whisky, warto umieścić w nim coś, co i tak skieruje uwagę potencjalnego klienta na ciecz: pierwsze na świecie kostki lodu z drukarki, a właściwie spod dłuta 3D.
Mapowanie 3D ujawniło strategię wyspecjalizowanego pasożyta
8 kwietnia 2014, 06:25Z punktu widzenia swoich pobratymców zainfekowane grzybami Ophiocordyceps unilateralis mrówki z gatunku Camponotus rufipes postąpiłyby najlepiej, zostając w gnieździe. Wspinanie się po łodydze i wgryzanie się w liść żuwaczką nie jest bowiem altruizmem, ale zachowaniem służącym pasożytowi.